Maciej Orłoś odpowiedział na atak Telewizji Republiki. „»Nowa jakość« neo-TVP”

Maciej Orłoś odpowiedział na atak Telewizji Republiki. „»Nowa jakość« neo-TVP”

Maciej Orłoś
Maciej OrłośŹródło:tvp.pl
Telewizja Republika wyemitowała materiał o awarii, z jaką zmagała się ekipa „Teleexpressu” w Wielkanoc. Maciej Orłoś odpowiedział konkurencyjnej stacji.

W niedzielę 31 marca, punktualnie o 17:00 Maciej Orłoś przywitał widzów „Teleexpressu”. Mówił, że mamy do czynienia z rzadką kulminacją zmiany czasu, śmigusa-dyngusa i prima aprilis. Wspomniał także o prognozie pogody na najbliższe dni, po czym wyemitowany został pierwszy materiał programu informacyjnego.

Już wtedy wyszło na jaw, że za kulisami trwa walka z problemami technicznymi – widzowie nie słyszeli głosu lektora. Maciej Orłoś przeprosił za wpadkę, po czym nagle zniknął z anteny. Później ponownie pojawił się na ekranie, aby za jakiś czas znów zostać z niego zdjętym. Program wciąż zmagał się z awarią dźwięku, w pewnym momencie widzowie widzieli tylko logo TVP. W końcu jednak program powrócił bez dalszych kłopotów.

Telewizja Republika kpi z Telewizji Polskiej. „»Nowa jakość« neo-TVP”

Wpadkę postanowiła odnotować Telewizja Republika. W wydaniu serwisu informacyjnego „Dzisiaj” na materiał o awarii w  poświęcono więcej czasu antenowego niż na wybuch gazu w Tychach czy wichury w Tatrach.

„»Nowa jakość« neo-TVP” – można było przeczytać na pasku. – Brak dźwięku, przeprosiny, kolejna próba i znów kompletna cisza. A wreszcie wyświetlenie planszy z logo stacji i przerwanie programu. To nie prima aprilis, a krótki opis wczorajszego programu „Teleexpress”, który prawie nie ukazał się na antenie neo-TVP – opisywała prezenterka TV Republika Magdalena Bałkowiec w materiale.

Później w materiale usłyszeć można było o „nielegalnym przejęciu mediów publicznych”. Wypomniano także TVP, że mimo nowego sprzętu, nie ma zapowiadanej „nowej, lepszej jakości”. Reporter Konrad Chmioła przypomniał też, że media publiczne otrzymały w 2023 roku 2, mld złotych, a „lada chwila” TVP ma otrzymać dodatkowe 1,2 mld złotych.

Maciej Orłoś postanowił odpowiedzieć na zarzuty we wpisie na portalu X. „TV Republika atakuje TVP za awarię w »Teleexpressie«. Wspomina o problemach technicznych, spadkach oglądalności, o »neo-TVP«. Tak mówią ludzie, którzy bezpośrednio lub pośrednio bezczelnie niszczyli media publiczne przez 8 lat. Teraz to bardziej szczucie czy manipulowanie swoimi widzami?” – zapytał dziennikarz.

twitterCzytaj też:
Anna Pawelec żegna się z TVP. Przygotowywała reportaż „Holding” o stacji TVN
Czytaj też:
Aleksander Sikora jednak zwolniony z TVP! „Mam nowe plany zawodowe”