Przypomnijmy, od końca grudnia 2023 roku, po zmianie władz i włodarzy najchętniej oglądanych stacji, polskie telewizje ciągle się zmieniają. Największe przetasowania zaszły w TVP, skąd odeszło lub zostało zwolnionych bardzo wielu dziennikarzy, którzy byli do tamtej pory twarzami stacji. Większość z tych osób przeniosła się do Telewizji Republika, a za nimi podążyła też oddana widownia. Tym sposobem telewizja Tomasza Sakiewicza zaczęła osiągać rekordowe zasięgi. Od kilku miesięcy serwisy TV Republika notują ogromne wzrosty i przebijają nawet kultowe programy informacyjne. Podobnie było też 11 listopada.
Telewizja Republika oglądana chętniej niż TVN24
W poniedziałek 11 listopada Telewizja Republika przeprowadziła relację z uroczystych obchodów na placu Piłsudskiego oraz z Marszu Niepodległości. Wieczorem widzowie mogli obejrzeć na antenie stacji koncert „Wiele dróg, jedna niepodległość”.
Telewizja zostawiła zostawiła daleko w tyle wszystkie telewizje informacyjne. Miała 6,54 proc. udziału w rynku – o 1,25 punktu procentowego więcej niż drugi TVN24 z udziałem na poziomie 5,29 proc.
Sukces Telewizji Republiki skomentował jej prezes i redaktor naczelny Tomasz Sakiewicz, chwaląc pracowników i widzów stacji.
– Republika z rekordową oglądalnością także w grupie komercyjnej zdominowała konkurencję w Święto Niepodległości. Odnotowaliśmy też doskonałe wyniki w Internecie: kanał Republiki na YT miał 2,4 mln, a portal www.tvrepublika.pl aż 1,3 mln wyświetleń. To kolejny duży sukces stacji, wszystkich pracowników i naszych wspaniałych widzów – powiedział.
„Spektakularne zwycięstwo TV Republika. 11 listopada rozbiliśmy konkurencję zarówno w grupie ogólnej jak i komercyjnej” – podsumował z kolei mediach społecznościowych Jarosław Olechowski, szef wydawców TV Republika.
W ciągu kilku ostatnich dni Republika po raz kolejny wyprzedziła TVN24 i inne stacje informacyjne w grupie Wszyscy 4+. Istotny jest jednak fakt, że Republika pokonała TVN24 także w obu grupach komercyjnych: A16-49 oraz A16-59.
Kolejne stacje informacyjne zanotowały w poniedziałek 11 listopada o wiele niższe wyniki. Kanał TVP Info miał 1,76 proc. udziału, Polsat News – 1,63 proc., a Wydarzenia 24 i stacja wPolsce24.pl po 1,03 proc. udziału.
Czytaj też:
Ujawniono, ile osób wpłaciło na zbiórkę TV Republika. „Próbowano nas zniszczyć jak Trumpa”Czytaj też:
Ostry wpis Sikorskiego po wywiadzie w TVN24. Tak ocenił Olejnik. „Niedopuszczalne”