Po zmianie władz w Telewizji Polskiej oraz następujących rewolucjach w programach publicystycznych, jak i rozrywkowych, Telewizja Republika znacząco zwiększyła widownię. Wiadomo, że stacja Tomasza Sakiewicza wzbogaciła ramówkę i rozbudowała nie tylko ofertę informacyjną, ale też lifestylową, co jest m.in. odpowiedzią na wymianę wszystkich prowadzących „Pytanie na śniadanie”. Jednym z najpopularniejszych programów jest „Wstajemy!” z Anną Popek. Ujawniono wyniki oglądalności tej śniadaniówki.
Popularność „Wstajemy!” w TV Republika
Chociaż w styczniu tego roku zwolniono wszystkich gospodarzy „Pytania na śniadanie”, umowa Anny Popek (która również była prowadzącą owej śniadaniówki) wygasła dopiero w połowie marca tego roku. Niedługo później, bo już w kwietniu, prezenterka zaangażowała się w nowy projekt i nawiązała współpracę z TV Republika, gdzie także zaczęła być gospodynią programu śniadaniowego.
„Wstajemy!” zadebiutowało 8 kwietnia. Owy program oglądać można codziennie – w dni powszednie po godzinie 6:05, a w weekendy po 8:05. Oprócz Anny Popek, widzowie mogą w formacie zobaczyć m.in. Rafała Patyrę, a także Emilię Wierzbicki, Łukasza Jankowskiego i Mateusza Nowaka.
Teraz okazuje się, że po trzech miesiącach emisji średnia widownia „Wstajemy!” wynosi 98 tys. osób. Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement, przełożyło się to na 3,54 proc. w grupie 4+ oraz 1,75 proc. w grupie 16-59. Program notuje wyższy udziały od średniej stacji, która w maju br. w grupie 4+ wyniosła. 2,98 proc., a w czerwcu 3,23 proc.
Co więcej, wydania „Wstajemy!” pokazywane w dni powszednie zwykle nie przekraczają 100 tys. widzów, natomiast te nadawane w weekendy mają aż między 100 a 200 tys. widzów. Najwięcej osób dotychczas przyciągnęło wydanie z soboty 13 kwietnia, które śledziło 263 tys. widzów. Na drugiej pozycji znalazło się wydanie z piątku 3 maja br. z widownią wynoszącą 222 tys. osób. Jeszcze dwa wydania przekroczyły granicę 200 tys. oglądających.
Dla porównania warto dodać, że konkurencja, czyli „Pytania na śniadanie”, w maju przyciągała przed telewizory średnio 306 tys. osób, co przełożyło się na 6,99 proc. udziału. W stosunku do poprzedniego roku ogląda ją o 111 tys. mniej widzów.
Czytaj też:
TV Republika uzyskała miliony złotych od widzów. W nowym spocie apeluje o dalsze wpłatyCzytaj też:
Katarzyna Dowbor odpowiada na krytykę Anny Popek. „Nie lubię czegoś takiego”Czytaj też:
Anna Popek wzruszyła się na antenie. „Trzeba było trafić do TV Republika, by mieć takie urodziny”