W styczniu 2024 roku w Polsce wybuchła afera w związku ze słowami, jakie padły na antenie TV Republika z ust pojawiających się tam regularnie gości. Autorem pierwszej antysemickiej wypowiedzi był były satyryk Jan Pietrzak.
– Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince. Mamy dużo baraków zbudowanych przez Niemców i tam będziemy zatrzymywać tych imigrantów, wpychanych nam przez Niemców – mówił Pietrzak w TV Republika.
Później „zabłysnął”, mówiąc o nielegalnych imigrantach, Marek Król. – Należy im założyć czipy, jak się pieskom zakłada. Tańsze jest numery im na lewej ręce wytatuować i wtedy się łatwo ich znajdzie – stwierdził.
W odpowiedzi na skandaliczne wypowiedzi publicystów, wiele firm zapowiedziało wstrzymanie emisji swoich reklam na antenie Telewizji Republika. Były to między innymi Ikea, mBank, Tarczyński, Grupa OLX, Pyszne.pl, Media Expert, Żabka Polska, Carrefour, Wedel czy Kaufland.
Reklamy sieci Kaufland znów w TV Republika
Jak się okazuje, ten ostatni z wymienionych reklamodawców, znów współpracuje z TV Republika – spoty sieci już są emitowane na antenie stacji. Dlaczego? Tak tłumaczy to firma:
„Obecność reklam sieci Kaufland w różnych stacjach telewizyjnych wynika z powszechnej mechaniki zakupu czasu antenowego w postaci pakietów reklamowych. Są one konstruowane przez biura reklamy poszczególnych stacji. W tym przypadku obecność naszych treści na antenie TV Republika jest konsekwencją obecności tego nadawcy w większym pakiecie, który zakupiliśmy w Biurze Reklamy Polsat Media”.
Jednocześnie Kaufland podkreśla, że jest firmą „neutralną światopoglądowo i odpowiedzialną społecznie”. „(…) Nasza codzienna działalność opiera się na szacunku wobec każdego człowieka niezależnie od pochodzenia etnicznego, wyznania, płci czy poglądów politycznych” – podano.
W TV Republika wciąż pojawiają się też reklamy innej sieci – Lidl. Nie ma natomiast spotów wymienionych wcześniej Carrefour, Auchan, Biedronki czy Żabki.
Czytaj też:
Pracował w TVP przez 16 lat. Znany dziennikarz przeszedł do TV RepublikaCzytaj też:
To oglądają Polacy. „Dzisiaj” TV Republika bije na głowę „Panoramę” TVP