Biuro Reklamy Polsat Media przedstawiło marcowy cennik reklam w Telewizji Republika. Jak ustalił portal Wirtualne Media, koszt spotów w niektórych pasmach stacji wzrósł o ponad 70 proc. w odniesieniu do lutego tego roku.
Nowy cennik TV Republika
Największa podwyżka cen dotyczy reklam emitowanych w bloku przy sobotnim wydaniu serwisu informacyjnego „Dzisiaj”. W tym miesiącu stawka za spot wynosiła 8,4 tys. zł, a w marcu będzie to koszt 14,7 tys. zł. O 67,6 proc. wzrosła cena emisji w tym samym paśmie w środy, o 42,9 proc. – w czwartki, o 35,6 proc. – we wtorki, a cenę piątkowych reklam podniesiono o 15,6 proc.
W przypadku najdroższych, poniedziałkowych reklam cena wzrosła o 42,6 proc. Spot emitowany w bloku przy tym wydaniu kosztuje obecnie 14,1 tys. zł, a w przyszłym miesiącu jego cena wyniesie 20,1 tys. zł.
Kolejne miejsca pod względem wysokości stawki zajmują środowe reklamy, wycenione w marcu na 18,6 tys. zł, wtorkowe – 18,3 tys. zł, czwartkowe – 18 tys. zł, piątkowe – 15,6 tys. zł i sobotnie – 14,7 tys. zł. Najtańsze są spoty emitowane przy niedzielnym wydaniu programu informacyjnego, w przypadku których cena nie uległa zmianie i dalej wynosi 11,1 tys. zł.
Ponowny wzrost cen reklam
Jak przekazał portal Wirtualne Media, marcowe podwyżki nie są pierwszym wzrostem cen reklam w Telewizji Republika w tym roku. Broker Polsat Media podniósł je ponad 20-krotnie w styczniu, podrożały też w lutym. Znaczące zmiany w cennikach mogą wiązać się nie tylko ze zwiększeniem oglądalności, ale też wycofaniem się części reklamodawców.
Na początku roku wycofanie spotów ze stacji zapowiedziała IKEA, której decyzję podzielił wkrótce mBank. Następnie o rezygnacji poinformowały m.in. firmy: Otodom, Adamed Pharma, Media Expert, Tarczyński i Pyszne.pl.
Czytaj też:
Czarnek żali się na los TV Republika. Apeluje o wsparcie finansoweCzytaj też:
Minister kultury nazywa TV Republika „instytucją złodziei”. Odpowiedział mu Rachoń