„Hollywood Reporter” informuje o sukcesie kasowym „Kleru”. Będzie światowy hit?

„Hollywood Reporter” informuje o sukcesie kasowym „Kleru”. Będzie światowy hit?

Scena z filmu "Kler"
Scena z filmu "Kler" Źródło: Bartosz Mrozowski/Kler/Kino Świat, Filmweb
Amerykański „Hollywood Reporter” napisał o rekordowym otwarciu „Kleru”. Poinformowano też o pierwszych krajach, w których kupiono prawa do wyświetlania produkcji Wojciecha Smarzowskiego.

„Hollywood Reporter” to kolejny po „New York Timesie” i „Guardianie” duży zagraniczny tytuł, informujący o popularności „Kleru” w naszym kraju. Kolejny, który zwraca uwagę na kontrowersyjny temat, bazowanie na faktycznych zdarzeniach, poruszający problematykę ukrywania przestępstw duchownych oraz komentujący reakcję polityków obozu rządzącego w Polsce. O ile „NYT” cytował Kurskiego, o tyle „Hollywood Reporter” wybrał wywołującego mniejsze emocje Pawła Solocha, szefa BBN-u. Amerykanie napisali, że Soloch nazwał dzieło Smarzowskiego „propagandą” i porównał do antyżydowskich filmów nagrywanych w nazistowskich Niemczech.

W artykule „Hollywood Reporter” podkreśla się, że na film „Kler” w weekend otwarcia poszło rekordowe dla Polski 935 tys. osób. Od otwarcia produkcję obejrzano już trzy miliony razy. W materiale podkreśla się też realną szansę na pobicie rekordu oglądalności ustanowionego w naszym kraju przez „Avatara” Jamesa Camerona. Wystarczy, że „Kler” przebije liczbę 3,68 mln wyświetleń. Magazyn zwraca też uwagę na międzynarodową ofensywę filmu. Już teraz prawa do jego wyświetlania wykupili dystrybutorzy w Niemczech, Austrii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Czytaj też:
O „Klerze” głośno też za oceanem. „New York Times” pisze o fenomenie polskiego filmu

Źródło: Hollywood Reporter