TVP odmówiła emisji spotu firmy Durex z parą gejów. Na co powołał się nadawca?

TVP odmówiła emisji spotu firmy Durex z parą gejów. Na co powołał się nadawca?

Kadr z reklamy Durex Źródło: YouTube
Telewizja Polska odmówiła emisji reklamy firmy Durex, w której bohaterami jest m.in. para gejów – informuje portal Wirtualne Media. Nadawca powołał się na przepisy ustawy o radiofonii i telewizji.

W niedzielę 7 czerwca, czyli w Międzynarodowy Dzień Seksu, ruszyła kampania marki prezerwatyw Durex pod hasłem „Głośni w łóżku”. „Bądźcie głośni w łóżku – porozmawiajcie głośno o swoich potrzebach” – zachęca koncern. W ramach kampanii powstał spot, w którym opowiadają o swoich relacjach cztery autentyczne pary. Wśród nich są Jakub i Dawid – para gejów.

Portal Wirtualne Media informuje, że biuro reklamy Telewizji Polskiej odmówiło emisji spotu. Dziennikarzom udało się ustalić, że nadawca uzasadnił decyzję przepisami z ustawy o radiofonii i telewizji. „Audycje lub inne przekazy, zawierające sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich, inne niż te, o których mowa w ust. 4, mogą być rozpowszechniane wyłącznie w godzinach od 23 do 6” – cytuje portal.

Kampania firmy Durex zakłada, że w jesiennej odsłonie pokazane zostaną dokumenty opowiadające o relacjach par ze spotu. Reklamę pokazują obecnie TVN oraz Polsat.

Czytaj też:
QUIZ z serialu „Czterdziestolatek”. Ile pamiętasz z perypetii rodziny Karwowskich?

Źródło: Wirtualne Media