Kreatywnym wyzwaniem było stworzenie plakatowej interpretacji mandolariańskich hełmów. Projekty artystów ujrzały światło dzienne 1 marca podczas oficjalnego spotkania z okazji premiery trzeciego sezonu serialu „The Mandalorian”. Przy ich przygotowywaniu jedni z najlepszych przedstawicieli nowego pokolenia plakacistów inspirowali się specyfiką i ikonicznymi elementami polskich miast i regionów – Warszawy, Łodzi, Poznania, Gdańska, Dolnego Śląska, a także Podhala.
Do projektu zostali zaproszeni: Aleksandra Jasionowska (Warszawa), Patryk Hardziej (Gdańsk), Izabela Dudzik (Poznań), Maciej Polak (Łódź), Jakub Kamiński (Wrocław) oraz „Bobuk” (Podhale). Kluczem doboru artystów było ich mocne osadzenie w regionalnej kulturze, które pozwoliło nadać każdemu projektowi niepowtarzalną estetykę.
Plakaty serialu „The Mandalorian” z motywami polskich miast
Efektem współpracy Disney+ i młodych artystów było stworzenie sześciu niepowtarzalnych projektów plakatów, przedstawiających artystyczne wersje serialowych hełmów mandaloriańskich. W swoich pracach ilustratorzy inspirowali się wybranymi miastami i ich najbardziej charakterystycznymi elementami.
Dzięki temu na warszawskim plakacie można zobaczyć m.in. Syrenkę. W gdańskim projekcie widać nawiązanie do Morza Bałtyckiego i fontanny Neptuna, natomiast w poznańskim nie mogło zabraknąć koziołków. Inspiracją dla łódzkiego artysty był przemysłowy charakter miasta, dla wrocławskiego – kultowy wzór bolesławieckiej ceramiki. Z kolei plakat podhalański zawiera w sobie odniesienie do tatrzańskich krajobrazów i góralskiego folkloru.
Wszystkie wyjątkowe plakaty obejrzycie w naszej galerii.
Galeria:
„The Mandalorian”. Polscy artyści stworzyli wyjątkowe plakaty serialuCzytaj też:
Jest zwiastun finałowego sezonu „Fear the Walking Dead”. Kiedy premiera nowych odcinków?Czytaj też:
Trwa quiz z serialu „Przyjaciele”. Główną nagrodą jest wyjazd do Nowego Jorku