Według danych zebranych przez agencję Nielsena w 2021 roku TVP oraz sport zdominowały krajowy rynek telewizyjny. Całe podium najchętniej oglądanych programów zajęły bowiem mecze transmitowane przez tę właśnie stację.
Aż 7,87 mln widzów w naszym kraju oglądało starcie reprezentacji Polski ze Szwecją na Euro 2020. Remis z Hiszpanią obejrzało z kolei 6,95 mln osób. Na trzecim miejscu znalazła się relacja ze studia pomiędzy pierwszą i drugą połową wspomnianego meczu Szwecja-Polska.
TVP było też ogólnym liderem, z udziałem 9,76 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce zajął Polsat z 8,19 proc., a trzecie TVP2 z 7,86 proc. Dopiero na czwartej pozycji uplasował się TVN z 7,33 proc. Wirtualne Media zwróciły uwagę na trend spadkowy oglądalności telewizji w Polsce. W 2021 roku spędziliśmy przed telewizorami średnio 4 godziny 6 minut i 34 sekundy, co jest najniższym wynikiem od 2012 roku.
Trendy telewizyjne w 2021 roku. Co poza sportem?
Co ciekawe, jedynym niesportowym wydarzeniem w najlepszej dziesiątce okazał się „Sylwester Marzeń” w TVP. Wysokim wynik „Teleexpressu” w przerwie Turnieju Czterech Skoczni tłumaczyć można bowiem zawodami w skokach, które przyciągnęły i zatrzymały widownię.
Najlepszy wynik spośród seriali osiągnęło „M jak miłość” z widownią na rekordowym poziomie 4,28 mln w lutym. Odcinek programu „Rolnik szuka żony” z 5 grudnia zobaczyło aż 3,75 mln osób. Nie zawiódł też „Kevin sam w domu”, który do Polsatu przyciągnął w Wigilię 4,19 mln widzów.