W Polsce kanałami informacyjnymi zainteresowany jest dość ograniczony krąg odbiorców – przede wszystkim osoby wykształcone, klasa średnia i ludzie starsi. Choć ta grupa stale się rozszerza, to nie jest jeszcze zbyt liczna. Równocześnie polskie społeczeństwo się starzeje, a trendy w zakresie odbioru treści się zmieniają – Polacy odchodzą od oglądania tradycyjnej telewizji, na rzecz platform streamingowych. Niektóre stacje jednak cały czas notują wzrosty oglądalności.
Popularność kanałów informacyjnych
Według danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarły „Wirtualne media”, listopad przyniósł kontynuację trendów na rynku kanałów informacyjnych. Liderem oglądalności dalej było TVN24 z ilością 335 190 widzów (średni dobowy udział wyniósł 5,42 proc.), choć stacja zanotowała spadek o jedną czwartą względem analogicznego okresu rok wcześniej.
Z miejsca ósmego na drugie awansowała Republika, która zanotowała 4,79 proc. udziału (296 390 widzów). Co istotne, jej wzrost w listopadzie wyniósł aż 4254 proc. Skąd taki wynik? Nie dość, że kanał w grudniu ub.r. przejął część widzów TVP Info, to od lipca tego roku nadaje również w telewizji naziemnej.
Podium natomiast zamknęło wspomniane wcześniej TVP Info z wynikiem 1,43 proc. (88 212 widzów). Kanał ten notuje aktualnie zdecydowanie niższe wyniki niż rok wcześniej, kiedy jego udział wynosił 5,66 proc. A jak wyglądają pozostałe pozycje? Dalej znalazł się Polsat News z wynikiem wynoszącym 1,31 proc. (81 001 widzów) po spadku o 30,78 proc. Zaraz za tą stacją znalazły się siostrzane Wydarzenia 24 (ich udział to 1,16 proc., czyli 71 628 widzów). Z kolei kanał wPolsce24.pl, który zastąpił telewizję wPolsce.pl miał 0,74 proc. udziału, wobec 0,03 proc. udziału swojego poprzednika.
Czytaj też:
Pracownicy TVN obawiają się przyszłości. „Węgrzy dają najlepszą kasę”Czytaj też:
Burza po powrocie Marcina Dańca do TVP. „Brak pomysłu”Czytaj też:
Szymon Majewski wróci na stałe do telewizji? „Boi się”