Wielkie koncerty, śniadaniowy program w plenerze i emocjonujące mecze polskich piłkarek. Telewizja Polska może się pochwalić prawdziwymi sukcesami.
„Lato z Radiem” i rekordy oglądalności
W sobotę, 12 lipca drugi koncert trasy „Lata z Radiem i Telewizją Polską” zgromadził przed telewizorami ponad 1,2 mln widzów, stając się liderem pasma i jednym z najchętniej oglądanych programów weekendu. Wakacyjna trasa zorganizowana przez Telewizję Polską i Polskie Radio przyciąga tłumy zarówno na żywo, jak i przed ekranami. Drugi koncert cyklu odbył się na malowniczej Wyspie Spichrzów w Elblągu i zgromadził średnio ponad 1 mln widzów na antenach TVP2 i TVP Polonia, osiągając 10-proc. udział w rynku.
To jednak nie wszystko – od samego rana na gości czekało plenerowe studio „Pytania na Śniadanie”. Tego dnia program śniadaniowy obejrzało 393 tys. widzów, a udział stacji w tym paśmie wyniósł 8,3 proc. TVP zaprasza już na kolejny koncert trasy – 19 lipca na Superauto.pl Stadionie Śląskim.
Sport, publicystyka i ponad milion widzów
Telewizja Polska może również mówić o sukcesie w kategorii newsów i sportu. Wśród TOP10 najchętniej oglądanych programów weekendu znalazło się aż pięć propozycji TVP. Piątkowe wydanie serwisu informacyjnego „19.30” śledziło 1,4 mln widzów na antenach TVP1, TVP Info i TVP Polonia, co przełożyło się na 13,7-proc. udział w pasmie. Tyle samo osób obejrzało również niedzielne wydanie „Teleexpressu”, który zdobył jeszcze wyższy wynik – 16,6 proc. udziału.
Świetny wynik osiągnął także program „Pytanie dnia”, który w piątek zgromadził 1,2 mln widzów, a jego łączny udział na antenach TVP1, TVP Info i TVP Polonia wyniósł 11,8 proc.
Piłkarskie emocje z reprezentacją kobiet
Wysoką oglądalność zapewniły również rozgrywki UEFA Women’s Euro 2025, gdzie swoje ostatnie spotkanie w fazie grupowej rozegrała reprezentacja Polski. Jak wynika z danych Nielsen, mecz z Dunkami przyciągnął ponad 1,3 mln widzów, w tym ponad 1,2 mln osób na antenach TVP1 i TVP Sport, co przełożyło się na 12,6-proc. udział. Dodatkowo transmisję oglądało 81 tys. osób poza domem, a online mecz śledziło ponad 45 tys. unikalnych użytkowników.
Czytaj też:
Temat chrztu w „Pytaniu na Śniadanie” wywołał burzę. „To jest chore”Czytaj też:
Piekło i zagadki umysłu. Dziś wielki powrót na ekrany