Max usuwa 70 filmów. 7 z nich to perełki serwisu, które biły rekordy
W piątek 1 listopada z platformy Max zniknie ponad 70 tytułów. I choć rotacja treści na platformach streamingowych jest powszechną praktyką i filmy mogą wrócić na Max lub pojawić się w innym serwisie dostępnym w Polsce, z niektórymi tytułami po prostu nie warto ryzykować. Wśród tych dziesiątek filmów, które zostaną usunięte z Max, jest 7 perełek – klasyków, w tym tytułów z Oscarami na koncie, ale też docenionych nowości – które warto obejrzeć, nim będzie za późno. Podpowiadamy wam, czego nie chcecie przegapić.
7 perełek filmowych zniknie z Max. Obejrzyjcie je, nim będzie za późno
„Zjawa”
Bohaterem filmu jest legendarny odkrywca i myśliwy Hugh Glass (DiCaprio), który zaatakowany przez niedźwiedzia, zdradzony przez jednego z członków wyprawy (Tom Hardy), ledwo żywy zostaje porzucony przez towarzyszy i pozostawiony na pewną śmierć. Wbrew wszystkiemu udaje mu się przeżyć. Zmagając się z bezlitosnymi zimowymi warunkami, wytrwale i desperacko brnie przez dzikie tereny, gnany miłością do rodziny i nieokiełznaną żądzą zemsty. Ten uznany za arcydzieło sztuki filmowej epicki obraz, jak żaden wcześniej, ukazuje niezwykłą siłę ludzkiego ducha, trzymając w napięciu i wciągając widza bez reszty.
„Ex Machina”
Caleb Smith (Domhnall Gleeson) jest 26-letnim programistą, który pracuje w największej firmie internetowej na świecie. Pewnego dnia chłopak wygrywa konkurs. Nagrodą jest spędzenie tygodnia w prywatnej, górskiej posiadłości samotnego prezesa firmy, Nathana Batemana (Oscar Isaac). Kiedy Caleb przyjeżdża do odległej lokalizacji, odkrywa, że będzie musiał wziąć udział w dziwnym i zarazem fascynującym eksperymencie, polegającym na wejściu w interakcję z pierwszą na świecie prawdziwą sztuczną inteligencją, umieszczoną w ciele pięknej dziewczyny-robota o imieniu Avy (Alicia Vikander).
„Czarne bractwo. BlacKkKlansman”
Jest początek lat siedemdziesiątych, a Ron Stallworth (John David Washington) jest pierwszym czarnoskórym detektywem, który służy w Departamencie Policji w Colorado Springs. Zdeterminowany, by wyrobić sobie nazwisko, Stallworth odważnie decyduje się na niebezpieczną misję: infiltracje Ku Klux Klanu. Razem z kolegą Flipem Zimmermanem (Adam Driver) tworzą grupę, której udało się przeniknąć do struktur Ku Klux Klanu. Udowodnili rasistowskie działania organizacji, uniemożliwili dokonanie zamachu, w którym mieli zginąć ludzie.
„Zakochany bez pamięci”
Film opowiada niezwykłą historię Joela (Jim Carrey), którego rzuciła dziewczyna – zadziorna Clementine (Kate Winslet). Znudzona związkiem Clementine postanawia usunąć ze swojego życia wszystko, co kojarzyć się może z Joelem. Nie tylko wyrzuca ze swojego pokoju zdjęcia i pamiątki. Poddaje się również skomplikowanej operacji, podczas której specjaliści (Kirsten Dunst, Elijah Wood, Tom Wilkinson) usuwają z jej pamięci wszystkie wspomnienia o byłym chłopaku. Zakochany Joel postanawia zrobić to samo, ale w trakcie zabiegu zmienia zdanie.
„Barcelona 77”
Młody księgowy, Manuel (Miguel Herrán) czeka w więzieniu na proces o defraudację. Grozi mu nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do popełnionego przestępstwa kara. Wkrótce wraz z kompanem z celi, Pinem (Javier Gutiérrez) dołącza do grupy więźniów, która organizuje manifestację z hasłami o amnestii. Rozpoczyna się wojna o wolność, która wstrząśnie hiszpańskim systemem więziennictwa. Jeśli coś zmienia się na zewnątrz, musi przejść transformację również w środku.
„Wschodnie obietnice”
Nikolai (Viggo Mortensen) jest osobistym kierowcą Semyona – rezydującego w Londynie bossa rosyjskiej mafii. Jego lojalność zostaje wystawiona na próbę, kiedy poznaje Annę (Naomi Watts). Anna, poszukując krewnych zmarłej podczas porodu nastolatki, wpada na trop brutalnego przestępstwa, w które zamieszany jest Kirill (Vincent Cassel) – syn Semyona. Gangsterzy wydają na nią wyrok śmierci,jednak nie spodziewają się, że wcześniej przyjdzie im stawić czoło zauroczonego Anną Nikolaiowi. Thriller twórcy wielokrotnej nagradzanej „Historii przemocy” to brutalna i dynamiczna opowieść prezentująca nieznane oblicze Londynu – miasta opanowanego przez rosyjskie i czeczeńskie organizacje przestępcze, bezwzględnie rywalizujące o wpływy i pieniądze.
„Wróg doskonały”
W drodze na paryskie lotnisko uznany architekt Jeremiasz Angust (Tomasz Kot) zostaje zaczepiony przez gadatliwą dziewczynę. Mężczyzna spóźnia się przez nią na samolot. Kiedy los ponownie połączy ich w poczekalni, bohater nie będzie mógł pozbyć się irytującej towarzyszki. Chociaż spotkanie wydaje się przypadkowe, wkrótce wyjdą na jaw okoliczności, które rzucą na nie nowe światło.