TV Republika wysoko się ceni. Tyle kosztują teraz reklamy w stacji

TV Republika wysoko się ceni. Tyle kosztują teraz reklamy w stacji

Danuta Holecka ogłasza sukces TV Republiki
Danuta Holecka ogłasza sukces TV Republiki Źródło: YouTube / TV Republika
Nawet o kilkanaście tysięcy złotych podrożały reklamy w TV Republika we wrześniu. Stacja korzysta ze świetnej oglądalności i wysoko się ceni.

Po zmianach, które zaszły w Telewizji Polskiej pod koniec grudnia 2023 roku, wielu dziennikarzy, znanych z anteny publicznego nadawcy, postanowiło przejść do konkurencji, bliższej ich światopoglądowi – TV Republika. W gronie tych osób były gwiazdy anteny TVP za rządów PiS czyli między innymi Michał Rachoń czy Danuta Holecka. Dziennikarze przyciągnęli do telewizji Tomasza Sakiewicza tłumy widzów, a oglądalność TV Republika wzrosła jeszcze bardziej po starcie emisji na ogólnopolskim ósmym multipleksie telewizyjnym.

Rosnąca oglądalność TV Republika. „Dystans do TVN24 stopniał do 1 pkt procentowego”

Od 13 do 17 lipca – czyli przez pięć pierwszych dni nadawania na MUX-8, udział TV Republika w całym rynku wyniósł 4,22 proc., a średnia oglądalność – 207 tys. widzów. Dla porównania, tydzień wcześniej (od 6 do 10 lipca), udział stacji wskazywał na 3,25 proc., a średnia widownia wynosiła 160 tys. osób.

Udział TV Republika w telewizji naziemnej w okresie od 6 do 10 lipca wyniósł 2,17 proc., a tydzień później wynosił już 4,06 proc. W górę poszedł również udział wśród widzów z telewizją kablową i satelitarną, gdzie wzrósł z 3,59 proc, do 4,27 proc.

„Dystans do naszego głównego konkurenta TVN24 stopniał do niespełna 1 punktu procentowego” – ogłaszał w mediach społecznościowych szef wydawców TV Republika Jarosław Olechowski.

Zaporowe ceny reklam w TV Republika

Wraz ze wzrostem oglądalności w TV Republika sporo podrożały reklamy. Z najnowszych danych, które podał portal WirtualneMedia wynika, że najdroższe spoty są emitowane w paśmie nadawania głównego wydania serwisu informacyjnego „Dzisiaj”. 30-sek. spot przy nim od września kosztuje 25,8 tys. zł w dni robocze i 21,9 tys. zł w niedziele.

Za reklamę przy nadawanym zaraz po serwisie programie „Gość Dzisiaj” zapłacić trzeba 25,5 tys. zł w niedziele i 25,2 tys. zł w dni powszednie.

Z kolei spot przy programie „Piachem w tryby” wyceniono na maks. 16,5 tys. zł, przy „Ściśle jawne” – na 16,2 tys. zł, a przy formacie „Agora Klarenbacha” – 12,3 tys. zł.

Czytaj też:
Adam Małysz zadebiutował w „Dzień Dobry TVN”. „Narodziny nowej gwiazdy telewizji”
Czytaj też:
Danuta Holecka rozpłakała się na wizji. „Oddam życie”

Opracowała:
Źródło: WPROST.pl / Wirtualne Media