TVP i Polsat ukarane przez KRRiT. Chodzi o Sylwestra

TVP i Polsat ukarane przez KRRiT. Chodzi o Sylwestra

Scena „Sylwestra Marzeń” w Zakopanem
Scena „Sylwestra Marzeń” w Zakopanem Źródło: TVP
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ukarała TVP i Polsat za materiały „Wiadomości” i Wydarzeń promujące imprezy sylwestrowe organizowane przez wspomniane stacje. Dopatrzono się naruszeń kilku artykułów ustawy o radiofonii i telewizji. Jaką kwotę mają zapłacić media?

W kwietniu portal Wirtualne Media informował, że łącznie wpłynęły 3 prywatne skargi dotyczące autopromocji imprezy sylwestrowej w programie informacyjnym. Chodziło o wydania „Wiadomości”, które poświęcono niemal w całości „Sylwestrowi Marzeń” w Zakopanem. Jedną ze skarg złożyli Juliusz Braun, Jan Dworak, Janusz Daszczyński (wszyscy byli dawniej m.in. prezesami TVP), a także Krzysztof Luft (były członek KRRiT). W „Wiadomościach” z 29 grudnia aż 18 minut poświęcono imprezie sylwestrowej. Braun, Dworak, Luft i Daszczyński oceniali, że materiały były „w istocie przekazem handlowym dotyczącym produktu, jakim jest program telewizyjny”. Zwracali też uwagę, że materiały wyemitowano podczas jesiennej fali pandemii koronawirusa, gdy odnotowywano rekordowe liczby zgonów. A pokazywani w materiałach ludzie nie mieli nawet maseczek, nie było też informacji, że należy być zaszczepionym, aby wziąć udział w imprezie.

Teraz zapadła decyzja KRRiT. Karę związaną z autopromocją organ nałożył na Telewizję Polską oraz komercyjną telewizję Polsat. Obie stacje mają zapłacić po 35 tys. zł. – Przewodniczący KRRiT wydał 2 decyzje w związku z promowaniem przez nadawców własnych imprez sylwestrowych w audycjach informacyjnych (co jest emisją ukrytego przekazu handlowego) – powiedziała Teresa Brykczyńska, rzeczniczka prasowa KRRiT.

TVP i Polsat odwołają się kary KRRiT?

Do tej decyzji w rozmowie z portalem Wirtualne Media odniósł się dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Telewizji Polsat. – Należy stanowczo podkreślić, iż materiał umieszczony w tym wydaniu „Wydarzeń", a dotyczący „Sylwestra Szczęścia" nie miał komercyjnego charakteru, a jedynym zamiarem, jakim się kierowaliśmy, była chęć poinformowania w programie informacyjnym o tym istotnym z punktu widzenia społecznego wydarzeniu – powiedział Tomasz Matwiejczuk. W dalszej wypowiedzi rzecznik podkreślił, że stacja zamierza się odwołać od decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Podobne działania rozważa Telewizja Polska, o czym poinformował Zespół Rzecznika TVP.

Czytaj też:
„Taniec z Gwiazdami”. Wiesław Nowobilski o ocenie żony: Stwierdziła, że nie umiem tańczyć

Źródło: WPROST.pl / Wirtualne Media
 1

Czytaj także