Mamy hit tej zimy. Daniel Craig błyszczy w „Onion Glass”. „Na pokazie recenzenckim zapadła cisza”

Mamy hit tej zimy. Daniel Craig błyszczy w „Onion Glass”. „Na pokazie recenzenckim zapadła cisza”

„Glass Onion: Film z serii Na noże”
„Glass Onion: Film z serii Na noże” Źródło: Netflix
Film „Na noże” z 2019 roku zdobył 9 nagród i 28 nominacji, a przy okazji także sympatię tysięcy widzów z całego świata. Jeżeli powiemy, że druga produkcja z tej serii jest o wiele lepsza, to czy musimy dodawać cokolwiek więcej?

Oczywiście, że musimy. Nie może być przecież tak, że napiszemy tylko: „idźcie do kina”, a wy – czytelnicy, zaufacie nam w ciemno i tłumnie ruszycie na premierę. Będzie nam jednak o tyle łatwiej, że do żadnego kina w te mrozy nie musimy nikogo wysyłać. „Glass Onion”, czyli kolejny film z serii „Na noże”, już od piątku 23 grudnia można oglądać na Netfliksie. Czas zaoszczędzony na szukaniu rękawiczek i wiązaniu szalika, będziecie więc mogli przeznaczyć na zrobienie ciepłego kakao i zakopanie się pod kocem w domowych warunkach.

„Na noże 2”? To „łatwa piłka”

Nasza rola będzie też o tyle łatwiejsza, że recenzja „Onion Glass” to tzw. łatwa piłka. W świecie sportu określa się w ten sposób futbolówkę podaną tak dokładnie, że wystarczy ją już tylko wprowadzić do bramki; piłkę do siatkówki idealnie wystawioną do „ściny”; czy piłeczkę baseballową rzuconą prosto na odpowiedni koniec kija. Ten film można ze spokojnym sumieniem tylko chwalić. Doszukiwanie się w nim słabych punktów byłoby pracą jałową, skazaną z góry na niepowodzenie.

Nie jest to jednak „samograj” – recenzja nie napisze się autonomicznie, za sprawą sprytnego AI. Doskonałe podanie potrzebuje jeszcze wykończenia: wbicia piłki do bramki, przybicia siatkarskiego „gwoździa”, zaliczenia „home run”. Sceptyczny czytelnik usłyszał w swoim życiu już wystarczająco dużo podobnych pochwał: od znajomych, rodziny czy nieuczciwych bądź niekompetentnych recenzentów. Dlaczego miałby zaufać tym razem?

Całość recenzji dostępna jest w 51/2022 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

Źródło: WPROST.pl