Zestaw Maty w McDonald's. Internauci oburzeni
Mata to młody polski raper, który w zawrotnym tempie zrobił wielką karierę muzyczną. Jego ostatni koncert na warszawskim Bemowie był szeroko komentowany w sieci, a sukcesu gratulował mu między innymi Vito Bambino czy Jakub Żulczyk. Był to największy solowy koncert w historii polskiego rapu. Teraz muzyk oświadczył, że „przejmuje Maka”. Jest pierwszym artystą w historii, którego autorski zestaw znalazł się w menu polskiego McDonald'sa.
Mata w McDonald's. Internauci miażdżą rapera
Limitowany zestaw Maty w McDonald's pojawił się dzisiaj w najpopularniejszej sieci fast-food. Kosztuje 18 złotych, a w jego skład wchodzą potrójny cheeseburger średnie frytki, Vanilla Matcha Latte oraz kilka naklejek. Choć nastolatkowie zapewne rzucą się na zestaw sygnowany przez swojego idola, to wielu osobom nie spodobał się fakt, że Mata współpracuje z McDonald's. Zarzucają mu, że kreujący się na buntownika raper, zwyczajnie się sprzedał.
„Mata reklamujący McDonald's. Pokolenie pluszowego buntu”; „To było do przewidzenia, że podpisze kontrakt reklamowy, chociaż Taco tego nie zrobił. Ale że reklamuje potrójnego cheeseburgera? W kraju z ogromnym problemem z otyłością dzieciaków? Wybił żenadometr”; „Promowanie szajsowego jedzenia. No doprawdy raper pełną gębą. Ale naiwniaki złapią się na to” – pisali w komentarzach w sieci oburzeni internauci.
Kuroń i Osiecka w McDonald's
Tymczasem pierwsza restauracja sieci McDonald's otworzono w czerwcu 1992 roku w Warszawie. W imprezie udział wzięli przedstawiciele sportu, kultury i polityki. Przemawiał Jacek Kuroń, ówczesny minister pracy i polityki społecznej, była Agnieszka Osiecka i legendarny trener piłkarskiej reprezentacji Kazimierz Górski, o czym na Twitterze przypomniał Ben Stanley, brytyjski politolog. Wydarzenie było szeroko komentowane i traktowane jak kolejny symbol otwarcia się Polski na zachodni świat. Dzisiaj McDonald's ma już tysiące restauracji w naszym kraju, a do promocji zatrudnia idoli nastolatków.