Pytania o premierę usługi Disney+ w naszym kraju pojawiały się już od pierwszych wzmianek na temat tego projektu. Start tej platformy w listopadzie 2019 roku wiązał się z wielkim rozczarowaniem, wynikającym z braku legalnego dostępu do D+ w Polsce. Kolejne plotki na ten temat dawały nadzieję na wrzesień 2021 roku. Ostatecznie jednak oficjalnie potwierdzono rok 2022. Teraz dowiadujemy się, że długo wyczekiwany przez kinomaniaków moment ma nastąpić latem.
Komunikat o wprowadzeniu Disney+ na nowe rynki pojawił się w środę 26 stycznia rano. Na długiej liście krajów i terytoriów zależnych znaleźć możemy także Polskę:
- Albania
- Algieria
- Andora
- Arabia Saudyjska
- Bahrajn
- Bośnia i Hercegowina
- Bułgaria
-
Chorwacja
- Czarnogóra
- Czechy
- Egipt
- Estonia
- Grecja
- Irak
- Izrael
- Jemen
- Jordania
- Katar
- Kosowo
- Kuwejt
- Liban
-
Libia
- Liechtenstein
- Litwa
- Łotwa
- Macedonia Północna
- Malta
- Maroko
- Oman
- Palestyna
- Polska
- RPA
-
Rumunia
- San Marino
- Serbia
-
Słowacja
- Słowenia
-
Tunezja
- Turcja
- Watykan
-
Węgry
- Zjednoczone Emiraty Arabskie
Oraz 11 terytoriów:
- Wyspy Owcze
- Polinezja Francuska
- Francuskie Terytoria Południowe
- Saint-Pierre i Miquelon
- Wyspy Alandzkie
- Sint Maarten
- Svalbard i Jan Mayen
- Brytyjskie Terytorium Oceanu Indyjskiego
- Gibraltar
- Pitcairn
- Wyspa Świętej Heleny
Seriale Disney+ w czołówce najważniejszych w ubiegłym roku w Polsce
O tym, jak wielkie zainteresowanie budzi platforma Disneya, świadczyć może najnowsze badanie polskiego rynku. Według Parrot Analytics w dziesiątce najgłośniejszych seriali ubiegłego roku w Polsce znalazły się aż cztery produkcje Disney+, mimo że usługi tej nie ma jeszcze w naszym kraju. Na podstawie wzmianek dotyczących konkretnych tytułów, ich wyświetleń online oraz liczby pobrań z sieci Torrent ustalono, że „WandaVision” był najgorętszym serialem ubiegłego roku w naszym kraju. Drugie miejsce zajął „The Mandalorian”, a z disneyowskich produkcji do czołówki załapał się też „The Falcon And The Winter Soldier” i „Star Wars: The Bad Batch”.
Disney+ rośnie w siłę
We wrześniu ubiegłego roku Disney+ mógł pochwalić się 118,1 mln użytkowników, płacących za dostęp do usługi. Wynik ten może zrobić wrażenie, ale eksperci podkreślają, że w trzecim kwartale roku wzrosty na platformie znacznie wyhamowały. Od lipca do września przybyło jej „zaledwie” 2,1 mln klientów. Wynik rok do roku został poprawiony o 60 proc. (z 73,7 mln do 118,1 mln). Premiery Disney+ niecierpliwie wyczekują u nas fani produkcji Marvela, Walt Disney Studios, Pixara czy National Geographic. Nie wolno zapominać też o tytułach z logiem Star Wars.
Czytaj też:
Disney+ znów krytykowany za cenzurę. Tym razem także za jej jakość