Netflix różni się od wytwórni filmowych i studiów telewizyjnych tym, że nie generuje sprzedaży w oparciu o konkretne tytuły, a zamiast tego wykorzystuje swój katalog i cotygodniowy stały napływ nowych produkcji, aby każdego dnia przyciągać nowych klientów. Firma dysponuje bogactwem danych dotyczących preferencji subskrybentów i oczywiście zysków generowanych przez daną produkcję. Do niedawna Netflix nie udostępniał nawet informacji na temat tego, co najchętniej oglądają widzowie na platformie (lista TOP10 została dodana na serwis w lipcu 2020 roku). Wszyscy zachodzą wciąż jednak w głowę, ile może zarabiać platforma np. na premierach takich popularnych serii jak „Bridgertonowie”, „The Crown”, „Stranger Things” czy ostatnio „Squid Game”.
Wyciekły poufne dane Netfliksa. Wiemy, ile serwis zarobił na „Squid Game”
Dodano:
Bloomberg opublikował poufne dane, dzięki czemu mamy wgląd w to, ile Netflix zarobił już na serialu „Squid Game”. Wszystko wskazuje na to, że południowokoreańska seria, która jest na najlepszej drodze, aby stać się najchętniej oglądaną w historii serwisu, zapewniła platformie ogromne wpływy. O jakich liczbach mowa?
Źródło: WPROST.pl / Bloomberg