Jameela Jamil skrytykowała Kardashianki. „Zachłanność, ignorancja i moralne bankructwo”

Jameela Jamil skrytykowała Kardashianki. „Zachłanność, ignorancja i moralne bankructwo”

Jameela Jamil. Kadr z serialu "Good place"
Jameela Jamil. Kadr z serialu "Good place" Źródło: NBC Universal
Jamil poza Wielką Brytanią mogą kojarzyć głównie fani serialu „Good Place” („Dobre miejsce”). W ostatnim czasie robi się jednak o niej coraz głośniej, m.in. za sprawą otwartej krytyki sióstr Kardashian i promowanych przez nie fałszywych wzorców piękna.

Jameela Jamil to urodzona w Wielkiej Brytanii prezenterka, aktorka i modelka, a od pewnego czasu także aktywistka działająca na rzecz porzucenia nierzeczywistych kanonów urody. Jest założycielką instagramowego profilu @i_weigh, na którym kobiety publikują swoje zdjęcia z wypisanymi cechami osobowości i zainteresowaniami. Projekt ma na celu pokazanie, że kobiety to coś więcej, niż tylko „mięso i kości”.

Wychwalana za zabawną rolę w komedii „Good Place” aktorka urodziła się w Wielkiej Brytanii, ale jej rodzice pochodzą z Indii i Pakistanu. W ostatnim wywiadzie dla magazynu „Red” Jamil przyznała, że na początku kariery jej karnacja była przedmiotem licznych modyfikacji. Ujawniła, że jej zdjęcia wielokrotnie były wybielane, jej figura wyszczuplana, a jej nos poprawiany na „bardziej brytyjski”. Przyznała, że skończyła z tym, gdy tylko zorientowała się, że może sprzeciwiać się podobnym praktykom. Od tamtego czasu jest jedną z twarzy ruchu przeciwko stosowaniu Photoshopa i poprawek w zdjęciach publikowanych w magazynach i mediach społecznościowych.

Przepis na złego influencera

W ostatnim tygodniu głośno było także o krytyce Jameeli skierowanej pod adresem i Kourtney Kardashian. Brytyjskiej aktywistce nie spodobało się, że amerykańskie celebrytki reklamowały na swoich kanałach społecznościowych napoje na zrzucanie wagi. – Nie rozumiem jak można nie wstydzić się propagowania koktajli odchudzających – stwierdziła. – To środek przeczyszczający. Żaden proszek kupiony w internecie nie będzie zdrowszy niż zwykłe świeże jedzenie... Zachłanność, ignorancja i moralne bankructwo są składnikami złego influencera – podsumowała działalność Kardashianek.

twitterCzytaj też:
Jameela Jamil o wykorzystywaniu przez marki terminu „body positivity”. „Mają pretekst, aby rozmawiać o kobiecych ciałach”

Galeria:
Jameela Jamil