Netflix podniesie ceny abonamentu. Skąd taka decyzja?
BBC podaje, że w pierwszym kwartale bieżącego roku do Netfliksa dołączyło 9,6 mln nowych abonentów. Eksperci spodziewają się jednak, że między kwietniem a czerwcem ta tendencja zwolni, ponieważ zaplanowano już wzrost cen usług. Firma planuje takie działania w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Meksyku oraz niektórych krajach europejskich. Dochody mają być przeznaczone na tworzenie własnych produkcji, z których już słynie Netflix. Przypomnijmy, platforma odpowiada za takie tytuły jak „The Crown” czy oscarowa „Roma”.
O ile decyzja o podniesieniu cen może nie spodobać się widzom, o tyle w ostatecznym rozrachunku może opłacić się właścicielom serwisu. Eric Haggstrom pracujący jako analityk w eMarketer ocenił, ze przychody generowane przez wzrost abonamentu pomogą platformie wyróżnić się w coraz bardziej wymagającej branży. W ostatnim czasie firmy Disney i Apple ogłosiły plany dotyczące uruchomienia własnych usług streamingowych, które będą stanowiły konkurencję dla Netfliksa.
Testowanie nowych opłat
Przypomnijmy, na początku marca informowaliśmy o tym, że polski oddział serwisu Netflix zaprezentował niektórym użytkownikom nowe plany opłat za dostęp do konkretnych pakietów. Najdroższy abonament jest dostępny za 65 złotych. Jak tłumaczył Netflix, te działania to testy, które mają sprawdzić, jak zareagują użytkownicy na zmiany w cenniku usług.
W nowym zestawieniu cen uległa zmianie wysokość opłat za dany abonament – pakiet Standard kosztuje 49 złotych (zamiast 43 złotych), za pakiet Premium trzeba zapłacić 65 złotych (zamiast 52 złotych). Użytkownicy mediów społecznościowych zauważyli, że ceny za daną usługę zmieniają się też w zależności od urządzenia, na którym cennik jest wyświetlany. Pojawił się również następujący wariant opłat – pakiet Basic – 37 złotych, pakiet Standard – 50 złotych, pakiet Premium – 63 złotych.
Opisywane zmiany do tej pory dotyczyły jedynie nowych użytkowników. Jeśli osoby, które wcześniej wykupiły abonament decydują się na jego zmianę, opłacą usługę zgodnie z obowiązującymi dawniej stawkami. Netflix poinformował, że nowe cenniki zostały wprowadzone w ramach przeprowadzenia testów. Firma chce w ten sposób sprawdzić, jak na zmiany w wariantach cenowych zareagują użytkownicy. Zgodnie z zapowiedziami, przeprowadzenie testów nie jest równoznaczne z wprowadzeniem nowych opłat na stałe.